W dniu 30 maja w naszej szkole odbyl sie jak co roku Festiwal Nauki i Świeto liczby Pi. Uczniowie klas1-8 wraz z nauczycielami przygotowali doswiadczenia, konkursy gry i zabawy, pokazy pierwszej pomocy. Wszyscy świetnie się bawili, poznając wiele tajemnic wiedzy.

Dnia 28.05.2019 r. odbył się Szkolny Konkurs Rodzinny Żywy obraz z baśni i legend Gustawa Morcinka, którego celem była popularyzacja wśród uczniów i rodziców twórczości patrona szkoły Gustawa Morcinka.
W przeglądzie brali udział uczniowie klas VI naszej szkoły. Każda klasa była długo oklaskiwana przez widownię, po zakończeniu pokazu prowadząca wręczyła przedstawicielom klas pamiątkowe dyplomy.
Imprezę prowadziła Pani Maria Konecka.

KOLEJNA WIELKA SOBOTNIA WYPRAWA KLAS Vd i Ve...

25 maja wyruszyliśmy do Gdańska pod opieką naszych wychowawczyń - pani Jolanty Tomaszewskiej i pani Agnieszki Stepnowskiej.
Pierwszym etapem naszej podróży było Muzeum II Wojny Światowej. Ogromne wrażenie zrobił na nas już  sam - bardzo nowoczesny - budynek. Zwiedzanie (z audioprzewodnikami, w słuchawkach na uszach) rozpoczęliśmy od przejścia przez dawną salę lekcyjną, podobały nam się drewniane, stare ławki z otworami na kałamarze, mogliśmy się poczuć jak nasi pradziadkowie wiele lat temu. Następnie, na przykładzie losów rodziny Jankowskich, poznaliśmy realia życia codziennego przechodząc przez ich salon  warszawskiego mieszkania w trzech różnych okresach: kilka dni po wybuchu II wojny światowej, w czasie okupacji niemieckiej, oraz tuż po jej zakończeniu. Towarzyszyły nam silne emocje... Przeszliśmy przez wszystkie sale, obejrzeliśmy wiele ekspozycji, po wyjściu wszyscy zgodnie stwierdziliśmy - NIGDY WIĘCEJ WOJNY!
I nadszedł czas na spacer po Starym Mieście - Trakt Królewski, Długi Targ, Fontanna Neptuna, Dwór Artusa, Kościół Mariacki. Wszystko zobaczyliśmy na własne oczy, narzekając trochę na bolące nogi :) ból osłodziły niektórym lody i gofry...
Ostatnim punktem było ZOO! Na szczęście dojechaliśmy do niego autokarem! Odwiedziliśmy pingwiny, wilki (jakieś takie inne, niż nasze), słonie, żyrafy, surykatki i wiele innych zwierząt. Papugi na nas nakrzyczały, a przecież byliśmy grzeczni!
Pogoda okazała się naszym sprzymierzeńcem - nie było upalnie, deszcz też nie padał.
Wróciliśmy do Słupska późnym wieczorem. Muzycznym hitem stała się śpiewana bardzo często piosenka o biedronce, nawet pani przewodnik świetnie poznała słowa. Pełni wrażeń stwierdziliśmy, że warto wiedzieć i widzieć więcej!

18 maja, w sobotę, późnym popołudniem, uczniowie obu klas wyruszyli z wychowawczyniami - panią Jolantą Tomaszewską i panią Agnieszką Stepnowską -  na podbój NOCY MUZEÓW 2019.
      Pierwszym miłym zaskoczeniem była wspólna wizyta w lodziarni. O godzinie 18 byliśmy już przed Miejską Biblioteką Publiczną. Tam rozpoczynała się właśnie Ekologiczna Noc w Bibliotece a przyświecało  jej hasło - Och! NOC BibliotEKO Czekało na nas mnóstwo atrakcji. Dowiedzieliśmy się wiele na temat życia pszczół, obserwowaliśmy ich pracę w szklanym ulu,  skosztowaliśmy kawałeczków plastra miodu, obejrzeliśmy film o jeżach, zagraliśmy w super gry planszowe, stworzyliśmy książkę 3D, wzięliśmy udział w pokazie EKO - MODY (tworząc samodzielnie stroje), by na samym końcu trafić do Laboratorium Szalonego Eko-Doktora , gdzie szalony doktor serwował różnego rodzaju eko-napoje, eko-drinki i eko-bomby z różnych ekologicznych produktów.
       Kolejnym odwiedzonym przez nas miejscem była Baszta Czarownic. Wspinaliśmy się dzielnie po wielu schodach, a widok, który ukazał nam się na samej górze, wart był tego trudu!
        Ostatnim odwiedzonym miejscem było Muzeum Pomorza Środkowego. Zwiedziliśmy stałe i najnowsze wystawy czasowe, wysłuchaliśmy opowieści o procesach konserwatorskich, przyjrzeliśmy się rzeźbie św. Marka  prezentowanej w komorze wilgotnościowej. W Sali Rycerskiej mogliśmy poczuć się jak rycerze i zmierzyć przygotowany przez konstruktorów strój i elementy uzbrojenia. Na dziedzińcu zamkowym poobserwowaliśmy gry i zabawy przygotowane przez harcerzy. Na to, by wziąć w nich udział, brakło nam już czasu...
       Wróciliśmy po godzinie 21. Choć zmęczeni, stwierdziliśmy zgodnie, że było warto!!!

W trakcie roku szkolnego 2018/2019 klasy 5 uczestniczyły w warsztatach rękodzieła w ramach Innowacji Plastycznej p. Marty Andrzejewskiej.  Wszystkim bardzo się podobało w Słupskiej Ceramikarni. Powstało wiele ciekawych prac. Zapraszamy do galerii.

W marcu uczniowie klas 4-7 pojechali wraz z opiekunami i firmą Autour w ramach Zielonej Szkoły do Karpacza. W Karpaczu wypoczywało 57 uczniów.  Organizatorem Zielonej Szkoły była Pani Agnieszka Kamińska, a opiekunami Pani Maria Konecka,  Marta Andrzejewska.  Kierownikiem wycieczki był Pan Adam Urbański,  kierownikiem dydaktycznym Pani Margaretta Haładyn. Bogaty program Zielonej Szkoły nie pozwalał nikomu się nudzić. Zwiedziliśmy między innymi;
- Skalne Miasto w Czechach
- Karpacz
- Świątynie Wang
- Źródło św. Anny
- Miejsce Anomalii Grafitacyjnych
- Stok Narciarski | Skocznia Karpatka - na którym dzieci pod opieką profesjonalnego instruktora nauczyły się zjeżdżać na nartach
- Pomnik Liczyrzepy - Ducha Karkonoszy
- Dziki Wodospad na Tamie
- Skocznie Orlinek na której skakał kiedyś Adam Małysz
- Kościół w stylu gotyckim z XIII w.
Wieczorami dzieci (a także wychowawczynie) chętnie brały udział w grach i zabawach integracyjnych, którym towarzyszyło mnóstwo dobrego humoru, pozytywnych emocji, śmiechu i spontanicznych zachowań. Dzieci oprócz zabawy uczestniczyly również w zajeciach edukacyjnych. Po zapoznaniu się z historią Karpacza i topografią terenu wszystkie pozytywnie zaliczyly test sprawdzajacy. Nie zabrakło również konkurencji w zdobywaniu szczytów karpackich i zaliczaniu ocen z wytrzymałości i wytrwałości fizycznej. Na koniec dzieci wysłały listy i kartki do najbliższych, jak i pozdrowienia dla szkoły.