Zestaw 5 - klasa IV

1. (2p.) W sali ustawiono 18 rzędów po 12 krzeseł w rzędzie i 12 rzędów po 18 krzeseł w rzędzie. Ile krzeseł ustawiono w tej sali?

2. (6p.) Zapisz liczbę 100 za pomocą:

a) pięciu jedynek

b) sześciu jedynek

c) czterech dziewiątek

używając do tego nawiasów i znaków działań.

3. (3p.) W pewnym wieżowcu jest razem z parterem 17 pięter. Na które piętro trzeba wjechać, aby poniżej było 3 razy więcej pięter niż powyżej?

4. (3p.) Przed ośmiu laty syn miał 4 lata i był 10 razy młodszy od ojca. Ile razy młodszy jest teraz syn od ojca?

5. (3p.) Na spotkanie przyszły 4 osoby, które witały się poprzez uścisk dłoni.                   Ile było łącznie uścisków dłoni?

6. (3p.) Państwo Kowalscy mają pole z ziemniakami. W pierwszym miesiącu sprzedali 2256 kg ziemniaków po 6 zł za kilogram. W drugim miesiącu sprzedali 3558 kg ziemniaków, za cenę o 2 zł mniejszą niż w pierwszym tygodniu. Ile pieniędzy zarobili Państwo Kowalscy?


  Zestaw 3 - klasa IV

1. (4p.) Akwarium całkowicie wypełnione wodą waży 108 kg. To samo akwarium napełnione wodą do połowy waży 57 kg. Ile waży puste akwarium?(zapisuj obliczenia)

2. (4p.) Trasa wyścigu motocyklowego dzieli się na (23·5) etapów i ma około   (24·103) km długości. Jaka jest średnia długość trasy jednego etapu? (zapisuj  obliczenia)

3. (4p.) Mamy 3 świece, z których jedna spala się w czasie 4 minut, druga  w czasie 5 minut, a trzecia w czasie 9 minut. W jaki sposób odmierzyć 8 minut, zapalając lub gasząc świece? Zakładamy, że zapalanie i gaszenie świec odbywa się błyskawicznie.

4. (4p.) Asia kupiła 12 m firan, a Agata 7 m firan w takiej samej cenie za 1m. Asia zapłaciła o 120 zł więcej niż Agata. Jaka była cena 1m tych firan? Ile zapłaciła każda z dziewczyn? (zapisuj obliczenia)

5. (4p.) Jakie liczby należy wpisać w puste kratki, aby otrzymać kwadrat  magiczny?

                                                                        

II   IV
VII   III
VI    

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

II

 

IV

VII

 

III

VI

 

 

1. (4p.) Samolot może zabrać na pokład 108 pasażerów. Podczas jednego z lotów Asia zauważyła, że nie wszystkie miejsca były zajęte – miejsc zajętych było dwa razy więcej niż miejsc wolnych. Oblicz ilu pasażerów przewoził samolot podczas tego lotu.

2. (4p.) 6 dziewczynek uszyło 15 ubranek dla lalek w czasie jednego spotkania. Ile dziewczynek musi przyjść, by w czasie jednego spotkania uszyć 25 ubranek dla lalek? (zapisuj obliczenia)

3. (4p.) Tatuś Zenka przejechał dystans z Krakowa do Wrocławia w ciągu  5 godzin jadąc z prędkością 60km/h. W jakim czasie pokonałby taką samą drogę jadąc z prędkością 100km/h? (zapisuj obliczenia)

4. (4p.) W kwadratowym pokoju trzeba ustawić pod ścianami 10 krzeseł w ten sposób, aby przy każdej ścianie była jednakowa liczba krzeseł. Rozwiązanie wykonaj na rysunku.

5. (4p.) Uzupełnij puste pola tak, by w kwadracie pojawiło się dziewięć z dziesięciu cyfr (bez powtórzeń) i by suma rzędów i kolumn wynosiła 15.

7
3
9


1. (3 p.) Beczka z kapustą ważyła 108kg.Gdy sprzedano z niej połowę kapusty, ważyła już 57 kg.Ile ważyła pusta beczka? (Zapisuj obliczenia)

 

2. (2p.) Wstaw znaki działań arytmetycznych i odpowiednio nawiasy tak, aby otrzymać równość:

                                             3  3  3  3   =   18

 

3. (4p.) W spiżarni babci znajduje się słoik zawierający 650g dżemu.  Wnuczek wyjada z niego codziennie 5 łyżek dżemu.Każda łyżka zawiera 6g dżemu.Ile dżemu zostanie w słoiku po 20 dniach?

 

4. (8p.) Wstaw nawiasy tak, aby równości były prawdziwe:

6 ∙ 8 – 4 ∙ 2 = 48

 6 ∙ 8 + 20:4-2 = 58

 

5. (3p.) W klasie 4d każdychłopiec ma jedną albo dwie piłki. Piłkę do gry w nogę ma 10 chłopców, apiłkę koszykowąma 9.Czterej chłopcymają obie piłki. Ilu chłopców jest w tej klasie? (Zapisuj obliczenia)