Klasa 7
WYNIKI
LIGA MATEMATYCZNA – KLASY VII |
|
|||||||||
Nazwisko i imię |
X |
XI |
XII |
I |
II |
III |
IV |
|
Razem |
Finał – miejsce
|
Maksymalna ilość punktów |
16 |
12 |
12 |
11 | 12 | 12 | 12 | 87 | ||
Arciszewska Lena |
------ |
3 |
6 |
7 | 0 | 0 | 5 | 21 | III | |
Danielewska Barbara |
16 |
----- |
----- |
--------- | ------ | ----- | ----- | 16 | ||
Geisler Zuzanna |
16 |
12 |
10 |
10 | 11 | 9 | 12 | 80 | I | |
Giers Julia |
8 |
----- |
----- |
------- | ------ | ----- | ----- | 8 | ||
Jamróz Weronika |
13 |
12 |
10 |
11 | 11 | 12 | 9 | 78 | II | |
Jaremirska Martyna |
8 |
5 |
----- |
------ | ------ | ---- | ---- | 13 | ||
Michałowska Oliwia |
10 |
----- |
----- |
----- | ------ | ------ | ----- | 10 | ||
Twardy Kacper |
10 |
----- |
----- |
----- | ---- | ---- | --- | 10 | ||
Zaborowska Natalia |
13 |
5 |
----- |
----- | ---- | ----- | ---- | 18 |
ZADANIA- KWIECIEŃ
- Świeże jabłko zawiera około 8/10 wody, a suszone około 2/10 wody. Resztę stanowi tzw. sucha masa. Ile kilogramów jabłek trzeba ususzyć, aby otrzymać 1 kg suszonych jabłek?
- Cenę obniżono o 50%, a następnie podniesiono o 50%. Czy po tych dwóch zmianach cena była wyższa, czy niższa niż na początku? O ile procent?
- Zapisz liczbę 100 przy pomocy sześciu szóstek używając znaków działań (dozwolone są tylko cztery podstawowe +, -, ×, : ), można także stosować nawiasy.
- Czy suma pięciu kolejnych liczb naturalnych jest podzielna przez 5? Uzasadnij odpowiedź.
- Wyznacz miary kątów trójkąta, wiedząc, że drugi kąt jest dwa razy większy od pierwszego, a trzeci kąt jest trzy razy większy od drugiego.
Pamiętaj o obliczeniach i odpowiedziach.
Powodzenia !
Opracowała: Izabela Kowalczyk
MARZEC- ZADANIA
- Każdy bok kwadratu o obwodzie równym 48 cm zwiększono o 30%. O ile procent wzrosło pole tego kwadratu?
- W klasie 7a 1/4 uczniów dostała z klasówki piątkę, a 2/7 uczniów otrzymało szóstkę. Ilu uczniów liczy ta klasa?
- Podaj przykład liczby zapisanej w systemie rzymskim, której wartość po zamianie miejscami sąsiednich znaków: a) zmaleje o 20, b) wzrośnie o 200.
- Chłopiec ma tyle samo sióstr co i braci, a jego siostra ma o połowę mniej sióstr niż braci. Ile jest dzieci w tej rodzinie?
- Mając osiem ósemek należy uzyskać liczbę 1000 wykonując tylko dodawanie.
Pamiętaj o obliczeniach i odpowiedziach.
Powodzenia !
Opracowała: Izabela Kowalczyk
ZADANIA- STYCZEŃ
- Aby zrobić zaprawę murarską, trzeba przed dodaniem wody zmieszać jedno wiadro cementu z jednym wiadrem wapna i sześcioma wiadrami piasku. Jaki procent objętości tej mieszaniny zajmuje piasek?
- Zapisz w systemie rzymskim liczbę, która w tym systemie jest mniejsza od 2000 i ma najwięcej znaków. Napisz jaka to liczba w systemie dziesiętnym?
- W trapezie równoramiennym ramiona mają długość 7 cm, a wysokość 4 cm. Pole trapezu wynosi 50 cm2. Jaki jest obwód tego trapezu?
- Suma dwóch liczb naturalnych jest równa 70, a ich największy wspólny dzielnik wynosi 14. Znajdź te liczby. Podaj wszystkie możliwości.
- Wstaw w puste miejsca odpowiednie różne liczby naturalne tak, aby otrzymać równość prawdziwą:
100 : ____ · _____ · ______ : 100 = 100
Wykonaj działania po wstawieniu liczb.
Pamiętaj o obliczeniach i odpowiedziach.
Powodzenia !
Opracowała: Izabela Kowalczyk
ZADANIA KLASA VII- LISTOPAD
- Grupę kilkudziesięciu uczniów zapytano, czy mają w domu psa lub kota. Oto wyniki tej ankiety:
mam kota – 15%
mam psa – 65%
nie mam psa ani kota – 25%
Ustal, ile procent ankietowanych:
- nie ma psa,
- ma kota i ma psa,
- ma kota i nie ma psa,
- ma psa i nie ma kota.
2.Ile jest liczb naturalnych, których zaokrąglenie do dziesiątek jest równe 90?
3.Podaj liczbę x, która spełnia warunek: 0,1 < x < 0,(1).
4.Jeden cal ma 2,54 cm, a jedna stopa to 12 cali. Ile centymetrów kwadratowych ma cal kwadratowy , a ile stopa kwadratowa?
5.Wstaw nawiasy tak, aby otrzymać równość prawdziwą:
– 3 – 6 · 5 – 1 : 8 = – 4
Wykonaj działania po wstawieniu nawiasu.
Pamiętaj o obliczeniach i odpowiedziach.
Powodzenia !
Opracowała: Izabela Kowalczyk